Animatie voor FSC® Nederland: Kies voor hout, red het woud

FSC

Campagneslogan: Kies voor hout, red het woud

‘Kies voor hout, red het woud.’ Deze boodschap lijkt een tegenstelling, maar in een FSC-beheerd bos worden maar een klein aantal bomen gekapt zodat het bos gezond blijft. Dit is van groot belang, want per minuut verdwijnen er wereldwijd 48 voetbalvelden aan bos voor de aanleg van palmolie- en sojaplantages. In onze animatie leggen we heel duidelijk uit wat de gevolgen hiervan zijn voor het bos en het wereldwijde klimaat.
FSC® C016391

fsc_animatie_screencap_03-scaled
fsc_animatie_screencap_02-scaled
Awareness campagne voor FSC Nederland uit Utrecht
Choose wood save the forest
Cuida los bosques elige madera
Kies voor hout red het woud

Animatie van hout

Omdat we met de campagne en de animatie willen stimuleren dat men hout gebruikt, moest hij natuurlijk van ‘hout’ gemaakt worden. Alle elementen zijn digitaal gemaakt met een natuurgetrouwe houtstructuur. Hierdoor krijg je een hele mooie, driedimensionale animatie die zowel boeiend, als leuk is om naar te kijken.

Het belang van storytelling in een animatie

Een video of een animatie blijft pas hangen bij de doelgroep als er een verhaal in zit. Storytelling is key voor een succesvolle animatie. Niet iedere gesproken boodschap leent zich ervoor om in ‘verhaalvorm’ gegoten te worden. Soms moet de gesproken tekst heel sec de boodschap blijven, wil het juist overkomen. Dan moet de animatie zélf het verhaal vormen; met een boeiende boodschap, een verhaallijn en natuurlijk: personages.

Bij de animatie voor FSC hebben we daarom een personage ontwikkeld: het lieveheersbeestje. Dit personage neemt je mee naar zijn wereld en laat je alle facetten van het probleem en de bijbehorende oplossing zien. Hierdoor word je als kijker als het ware aan de hand genomen door het lieveheersbeestje, door het verhaal heen.

Verspreiding door partners

De animatie is door FSC Nederland via haar eigen (social) mediakanalen verspreid in aanloop naar het event FSC Friday. Voorafgaand aan die week is hij in een mediapakket verspreid onder alle landelijke partners van FSC Nederland. Deze partners waren erg enthousiast en hebben hem dan ook fanatiek gedeeld onder hun volgers en klanten, waaronder de HEMA. Op de Facebookpagina van de HEMA is de animatie alleen al 17.000 keer bekeken en tientallen keren gedeeld! Daar zijn we natuurlijk erg trots op.

Bekijk hier de animatie

Ben je benieuwd geworden naar onze animatie voor de nieuwe campagne van FSC Nederland? Druk dan hierboven op de play-button.

FSC Certificaat

En last but not least, dit reclamebureau uit Utrecht is nu zelf ook de apetrotse bezitter van een FSC Certificaat.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Awareness-campagne op social media voor charitatieve instelling
Wilde Ganzen

Unieke awareness-campagne voor Wilde Ganzen

765% meer bezoekers? #gelukt!
Awareness campagne Universiteit Utrecht van creatief reclamebureau Everybody Likes Penguins
Universiteit Utrecht

De Universiteit Utrecht werkt voortaan veilig

Campusbrede corporate campagne over informatiebeveiliging
Waterrecreatie Nederland groepsfoto
Waterrecreatie Nederland

Strategische herpositionering van Waterrecreatie Nederland

Nieuwe koers vraagt om nieuwe uitstraling!
Wilde Ganzen

Campagne voor naamsbekendheid geeft Wilde Ganzen vleugels

Campagne voor naamsbekendheid geeft Wilde Ganzen vleugels
Utrecht Science PArk

De positiefste mobiliteits­campagne ooit

Gebiedsmarketing voor Utrecht Science Park
AI gegeneerd beeld truck
Farm Trans

Onze AI-studio maakt kostbare en complexe fotoshoots overbodig

Beelden die perfect passen bij elk seizoen of evenement.
Awareness-campagne in Hoog Catharijne in Utrecht. ontwikkeld door reclamebureau Everybody Likes Penguins
Trombosestichting

Workout samen met The Green Happiness in Hoog Catharijne

Op Wereldtrombosedag is het time2move
Reclamecampagne in dialect / regionale tongval
Bauhaus

Grote A/B-test voor BAUHAUS: scoort dialect beter dan ABN?

Retailcampagne met verrassende conclusie
Riksja eendagsreis kaart
Riksja Travel

Ervaar Riksja Travel in één dag met de ‘Eendagsreis’ activatie

Dwaal door de straatjes van Amsterdam en waan je in Thailand
Geef een Jij-bent-tegoedbon aan een mantelzorger die je kent!
Mezzo

Geef een Jij-bent-tegoedbon aan een mantelzorger die je kent!

Campagne via radio, social media en print

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.