Campagne maakt gezinnen bewust van belang mondhygiënist.

NVM
Hoe zorg je ervoor dat meer kinderen tot 18 jaar naar de mondhygiënist gaan? Vanuit die vraag ontwikkelden we een uitgebreide campagne. We brachten het belang van een jaarlijkse afspraak onder de aandacht door tips, voordelen en meer relevante content te delen. Op de landingspagina vind je alles wat je moet weten over een gezond gebit én een bezoek aan de mondhygiënist. Kortom, afspraak maken dus!

Maak het jaarlijkse bezoek aan de mondhygiënist vanzelfsprekend.

De Nederlandse Vereniging van Mondhygiënisten (NVM) stond voor de uitdaging om het belang van vroegtijdige mondverzorging te benadrukken. Zij wilden ouders van kinderen tot 18 jaar overtuigen van de noodzaak van jaarlijkse afspraken bij de mondhygiënist. Ook was het belangrijk om te vermelden dat deze afspraken tot 18 jaar gratis zijn. Samen met de mondhygiënist leg je de basis voor een blijvend gezond gebit. Maar hoe vertaal je dit alles tot een pakkende campagneboodschap en -visualisatie?

Gedrag veranderen door speelse, educatieve en relevante content.

Tijdens een werksessie met de opdrachtgever werd de kern duidelijk. Ga je op jonge leeftijd al naar de mondhygiënist, dan heb je later plezier van een gezonde mond. Zo ontstond de campagneboodschap: Een blijvend gezonde mond begint bij de mondhygiënist. Een vriendelijke, coachende toon om de rol van de mondhygiënist te benadrukken als een persoonlijke trainer voor mondgezondheid.

We rolden de campagne uit met pakkende tips en herkenbare situaties voor de leeftijd nul tot twaalf jaar, die inspeelden op preventie en direct de aandacht trokken van ouders. Specifiek ontworpen om nieuwsgierigheid te wekken en de voordelen van vroegtijdige mondhygiëne te onderstrepen. Bij elke tip zat een QR-code die leidde naar een uitgebreide landingspagina. Hier vond men een duidelijk overzicht van wat je kan verwachten tijdens een bezoek aan de mondhygiënist, inclusief voordelen en praktische tips voor mondzorg.

Meer bewuste ouders,
meer stralende monden.

De tips en content op de landingspagina verhoogden het bewustzijn over mondgezondheid en de belangrijke rol van mondhygiënisten. Deze campagne hielp de NVM hun doelstellingen te bereiken door niet alleen het belang van mondgezondheid te onderstrepen, maar ook door mondhygiënisten te positioneren als essentiële, toegankelijke gezondheidscoach voor de jonge generatie.

De visuele stijl is zo ontwikkeld dat het breed inzetbaar is. Oftewel, ideaal voor de doorvertaling naar andere online en offline uitingen binnen de always-on campagne.

Tot slot is de campagne in een hoog tempo uitgerold, dankzij gebruik van AI. Met de Week van de Mondhygiënist in het vooruitzicht was er behoefte aan nieuw beeldmateriaal. Helaas was er geen tijd of budget gereserveerd voor een uitgebreide shoot met kinderen, dus maakte onze AI-studio een serie krachtige campagnebeelden.

Wil jij het gedrag van je doelgroep veranderen?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.