De positiefste mobiliteits­campagne ooit. Gebiedsmarketing voor Utrecht Science Park

Utrecht Science PArk

Bouw aan de wereld van morgen

De bouw en verbouw van Utrecht Science Park leverde, zoals dat gaat met bouwprojecten, verkeershinder op. En daar kan je dan verontschuldigend over communiceren, maar je kan ook op zoek naar manieren om er iets leuks van te maken.

Om te laten zien dat Utrecht Science Park bouwt aan de wereld van morgen, hebben we daarom een serie social video’s ontwikkeld met een positieve benadering.

Utrecht Science Park Social

Fietsserenade

Om fietsende forenzen te bedanken voor hun milieuvriendelijke, ruimtevriendelijke en conditievriendelijke keuze, schreven wij samen met een gepassioneerde singer-songwriter een fietsserenade. Een bakfietsserenade, om precies te zijn. We reden onze muzikant rond en lieten hem argeloze fietsers een serenade brengen.

Valet File

Niet iedereen kán met de fiets of het OV komen. Om hen tijdens de dagelijkse spitsfiles rondom Utrecht Science Park wat te ontlasten, introduceerden we de pilot ‘Valet File’. Studenten namen voor jou 10 minuutjes het stuur over, terwijl jij achterin je eigen auto even rustig een krantje zat te lezen.

Campus Bikes

Voor betere mobiliteit óp de campus kwam Utrecht Science Park met Campus Bikes: vrij beschikbare fietsen die je overal kon pakken en wegzetten. Om de Campus Bikes aan het rijden te krijgen bedachten wij 5 grappige redenen waarom het een goed idee is: van versiermachine tot fitnessapparaat.

Sportieve Pinguins

En natuurlijk gaan wij vanuit ons reclamebureau in Utrecht, zelf ook altijd met de fiets naar Utrecht Science Park :)

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Trimbos-instituut

Merkbekendheidscampagne IkStopNu.nl voor Trimbos-instituut.

Hoe bereik je zoveel mogelijk mensen die de intentie hebben om te stoppen met roken?
Awareness campagne Universiteit Utrecht van creatief reclamebureau Everybody Likes Penguins
Universiteit Utrecht

De Universiteit Utrecht werkt voortaan veilig

Campusbrede corporate campagne over informatiebeveiliging
Alles Begint Klein. Brandingcampagne - naamsbekendheid stijgt met 11%
Wilde Ganzen

Klein project, groot verschil

Naamsbekendheid Wilde Ganzen stijgt met 11%
Sales campagne waarbij je gratis jouw geur kan laten graveren
de Bijenkorf

Eau de mama: het persoonlijkste moederdagcadeau ooit

De Bijenkorf zoekt de emotie op
Rijksmuseum op museumnacht foto.
Rijksmuseum

Interactieve belevenis in Rijksmuseum tijdens museumnacht: de virtuele vlag

Een interactieve licht belevenis!
Winkelactivatie bij Pearle met Jan Smit ontwikkeld door Reclamebureau Utrecht Everybody Likes Penguins
Pearle

Goed gezien: Jan Smit bij Pearle!

Honderden mensen in de rij voor een nieuwe bril, en een foto.
Brandingcampagne Shopboy voor winkelcentrum Hoog Catharijne in Utrecht
Hoog Catharijne

ShopBoy verovert Nederland, campagne gaat viraal

Video meer dan 100.000 keer bekeken!
TU Delft

Hoe is het gesteld met de online veiligheid van TU Delft?

Thumb retailactie voor valentijnsdag.
de Bijenkorf

Online activatie: Verras je Valentijn met een kraslot met jou als hoofdprijs

Krassen, krassen. En altijd prijs!
Social post voor branding campagne Hoog Catharijne in 'Utrecht
Hoog Catharijne

Parkeren met een speels Monopoly-tintje.

De pay-off ‘Let’s play’ uitrollen van winkelvloer naar parkeerplaats.

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.