Nu weet iedereen wat de vakbond nou eigenlijk doet – Merkkennis-campagne voor CNV Vakmensen

CNV Vakmensen

Wat doet een vakbond precies?

Heel veel mensen weten tegenwoordig niet meer wat een vakbond precies doet. En of dat nou komt door de individualisering, de globalisering of andere ‘ings’, feit blijft dat de vakbonden daar wat aan willen doen. Dat gold ook voor CNV Vakmensen, de vakbond die zich vanouds inzet voor iedereen in de marktsectoren, zoals de bouw, industrie, transport, dienstverlening en nog veel meer. De merkkennis over CNV Vakmensen liep terug, en daarmee kwamen ook de ledenaantallen in het gedrang.

Campagne die merkkennis verhoogt
Socialvideo voor social media campagne
CNV_portfoiloV2
1-Behind-the-scenes_CNV_WAEGVZZ

Briefing in het kort

Daarom vroeg CNV Vakmensen ons om een campagne te ontwikkelen die merkkennis over de vakbond verhoogt. CNV Vakmensen wilde daarbij graag focussen op de succesverhalen, want juist daarin zie je eenvoudig wat een vakbond precies doet.

Manifestfilm en succesfilm

We besloten een tweetrapsraket te bouwen. Voor de lancering creëerden we een manifestfilm waarin we pakkend vertelden waar CNV Vakmensen voor staat. We pakten door met een succesfilm, waarin we kort een actueel succesverhaal lieten zien. Iedereen die de eerste manifestfilm (deels) had gezien, kreeg ook de tweede succesfilm te zien. Het succesverhaal vertaalden we bovendien door naar buitenreclame, social afbeeldingen en een campagnesite. Zo bouwden we concreet aan merkkennis over zowel de missie als het resultaat van CNV Vakmensen.

Stakeholders betrekken

Omdat deze campagne alle facetten van CNV Vakmensen zo direct raakte, was het belangrijk dat de campagne breed gedragen werd. Daarom hebben we samen met onze directe klant goed geluisterd naar verschillende stakeholders binnen de organisatie. Dat maakte het proces natuurlijk wat trager, maar had als resultaat dat er op het eindresultaat uitsluitend positieve reacties kwamen. Van receptionisten tot bestuursleden: iedereen stond er honderd procent achter.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Wilde Ganzen

Campagne voor naamsbekendheid geeft Wilde Ganzen vleugels

Campagne voor naamsbekendheid geeft Wilde Ganzen vleugels
Vier veilig oud & nieuw banner. Tekst is geschreven met glow in the dark lichtjes door 2 kinderen.
Pearle

Vier veilig oud en nieuw: een online video met Jan Smit

Pearle inspireert met een Kinder Oud & Nieuw
Trimbos-instituut

Merkbekendheidscampagne IkStopNu.nl voor Trimbos-instituut.

Hoe bereik je zoveel mogelijk mensen die de intentie hebben om te stoppen met roken?
Koninklijke bibliotheek

Hoe maak je IDO bekend bij jongeren én ouderen?

Online marketing - Virale campagne met kerst voor Bijenkorf
de Bijenkorf

Warme kerstactivatie voor alle Bijenkorf-klanten

Wie verras jij deze feestdagen met een persoonlijke kerstgroet?
Hennaplus

Guerrilla marketing actie: Man in Mupi

Hoeveel aandacht krijgt uw poster?
Reclamebureau Utrecht maakt contentmarketing - Social video Jongerenmarketing Utrecht Overvecht
CNV Vakmensen

What the vak?! - provocerende social content voor een ongeïnteres­seerde doelgroep

CNV Vakmensen wilde dolgraag meer jongeren bewust maken van hun situatie en ze zo een lidmaatschap weer laten overwegen.
Beeldbank voor allerlei communicatie-uitingen
Roche

Beeldbank op maat voor Roche

Grote diversiteit aan beelden met een focus op mensenwerk
Reclamecampagne in dialect / regionale tongval
Bauhaus

Grote A/B-test voor BAUHAUS: scoort dialect beter dan ABN?

Retailcampagne met verrassende conclusie
Social media campagne voor Utrechtse mbo'er. Ontwikkelt door het leukste Reclamebureau uit Utrecht
Utrechts MBO

Empowering mbo’ers door te laten zien wat ze (mogelijk) maken.

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.