Op weg naar een Rookvrije Generatie – Dankzij ‘Geef ook het goede voorbeeld’

Roche

Geef ook het goede voorbeeld

Alliantie Nederland Rookvrij (ANR) wil een rookvrije generatie creëren. Als bijdrage aan dat doel vroeg ANR ons om een campagne te bedenken, te produceren en nationaal uit te rollen. We kwamen op het inzicht dat alle kinderen hun ouders nadoen. En dat we door ouders bewust te maken van hun voorbeeldfunctie, minder kinderen in aanraking kunnen brengen met roken. Zo ontstond: Geef ook het goede voorbeeld.

Zuil rookvrije generatie
Poster rookvrije generatie

Nationale rol

In alle uitingen lieten we voorbeelden zien van kinderen die hun ouders nadeden: tandenpoetsen, koken, yoga, scheren en ja: roken. Op die manier kwam de boodschap natuurlijk en tegelijk hard aan.

De campagne kwam tot leven in bioscoopreclame, kranten, snelwegbillboards, social posts, online advertising, een actiesite en activatie in verschillende ziekenhuizen. Kortom: onze campagne was overal. Mede dankzij de inzet van Pathé, Roche, het Erasmus MC en het Tergooi ziekenhuis bereikten we met onze campagne 5.100.000 Nederlanders. En zo zijn we weer een stapje dichterbij een Rookvrije Generatie.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Alles Begint Klein. Brandingcampagne - naamsbekendheid stijgt met 11%
Wilde Ganzen

Klein project, groot verschil

Naamsbekendheid Wilde Ganzen stijgt met 11%
TU Delft

Hoe is het gesteld met de online veiligheid van TU Delft?

Beeldbank voor allerlei communicatie-uitingen
Roche

Beeldbank op maat voor Roche

Grote diversiteit aan beelden met een focus op mensenwerk
Kerstcampagne van de Bijenkorf
De Bijenkorf

Winkelaankoop wordt magisch moment.

Wat is het verhaal achter een kado? Master Wrapper vraagt ’t de klant.
Winkelactivatie bij Pearle met Jan Smit ontwikkeld door Reclamebureau Utrecht Everybody Likes Penguins
Pearle

Goed gezien: Jan Smit bij Pearle!

Honderden mensen in de rij voor een nieuwe bril, en een foto.
LICG huisdierentest uitslag: 'Jij bent een blaffende miauwer.'
LICG

Awareness campagne voorkomt impulsaankoop huisdieren

Gratis huisdieren afhalen op Marktplaats.nl
Social media campagne voor Utrechtse mbo'er. Ontwikkelt door het leukste Reclamebureau uit Utrecht
Utrechts MBO

Empowering mbo’ers door te laten zien wat ze (mogelijk) maken.

Retail marketing activatie krijgt aandacht op social media- Stylingadvies van echte fashionista
Hoog Catharijne

The Social Mirror: een innovatief concept voor Hoog Catharijne

Live stylingadvies van fashionbloggers
Branching in de metro tijdens de No Pants Subway-Ride Amsterdam
Pockies

No Pants Subway-Ride Amsterdam

Met z'n allen zonder broek in de metro
Key visual werving moeders voor enquête fietsersbond
De Fietsersbond

Nationale campagne Fietsersbond voor werving deelnemers enquête

Welke gemeente wordt Fietsstad 2022

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.