Work smart, play hard Design en activatie voor een drukbezette doelgroep op een even druk plein.

Beursplein

Het Beursplein in Utrecht is drukbezocht: elke dag werken er 10.000 mensen. Toch heeft het plein heel lang geen eigen ‘smoel’ gehad. Daarom kregen wij van Ondernemersfonds Utrecht de opdracht om het gebied niet alleen een eigen stijl te geven, maar ook te activeren onder al die collega’s.

Beursplein presentatie
Beursplein lunchbox

Krachtige, eigen stijl

Dat staat of valt natuurlijk met goed design. We combineerden een chique donkergrijze basiskleur met opvallende rode en witte elementen. Het logo bouwden we op uit twee gesprekswolkjes die in elkaar haken en zo de B van Beursplein vormen. Die gesprekswolkjes lijken trouwens ook verrekte veel op locatiepointers… Op de bijbehorende website Beurspleinutrecht.nl komt alles samen en houden we onze doelgroep op de hoogte van alle activiteiten.

En bouwen we met verschillende branding campagnes aan een sterk merk.

Work smart, play hard

De bedrijven op het Beursplein zijn druk, innovatief en zitten vooral in de dienstverlening. En de werknemers vertrekken ‘s avonds allemaal weer. We moesten dus slim omgaan met de tijd en aandacht die we van onze doelgroep vragen. We besloten om korte, kleine activiteiten te organiseren waarmee we de werkdagen spannender en leuker maken. Bijvoorbeeld: Espresso for the Mind, korte ochtendsessies van bekende sprekers (o.a. Björn Kuipers) die je geïnspireerd de dag in sturen. Of denk aan Coffee & Connect, een verzorgde lunchwandeling langs de mooiste plekjes van het Beursplein.

Zo veranderde het Beursplein van een betonnen woestijn in een fijne werklocatie. En daar zijn we als Utrechts Reclamebureau natuurlijk helemaal blij mee.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Even uw huis versieren Centraal beheer kerst-campagne
Centraal Beheer

Even je huis versieren, kerst­campagne voor Centraal Beheer

Al die lichtjes, als dat maar goed gaat...
Veiligheidsregio Landelijk

Veilig Huis Vinkie maakt huiseigenaren bewust van energieveiligheid.

Om de veiligheidsrisico's van de energietransitie onder de aandacht te brengen, introduceerden we 'Veilig Huis Vinkie'
Bijenkorf

Kinderen ontwerpen de droomjurk voor hun mama’s.

Inhaken was nog nooit zó lief
Wilde Ganzen

Campagne voor naamsbekendheid geeft Wilde Ganzen vleugels

Campagne voor naamsbekendheid geeft Wilde Ganzen vleugels
AI-hero image
Stadgenoot

Zomerse foto's in februari

Multiculturele en inclusieve beelden zonder de privacy van bewoners te schenden.
Hennaplus

Guerrilla marketing actie: Man in Mupi

Hoeveel aandacht krijgt uw poster?
Reclamecampagne door reclamebureau Utrecht met social video’s, print, in-store.
Bauhaus

Vrolijke inhaker op einde lockdown

De ‘spijkerengel’ voor BAUHAUS
Waterrecreatie Nederland groepsfoto
Waterrecreatie Nederland

Strategische herpositionering van Waterrecreatie Nederland

Nieuwe koers vraagt om nieuwe uitstraling!
Trap er niet in bullshit-campagne
Landelijk InformatieCentrum Gezelschapsdieren

De bullshit-campagne voor LICG

Onorthodoxe campagne? Kan je wel zeggen!
Kerstcampagne van de Bijenkorf
De Bijenkorf

Winkelaankoop wordt magisch moment.

Wat is het verhaal achter een kado? Master Wrapper vraagt ’t de klant.

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.