Jan Smit Pearle: van winkelevent tot fotosessie tot succesvolle social campagne.

Pearle

Nieuwe campagne

Een nieuwe winkelcampagne met het nieuwe gezicht van Pearle – met deze vraag kwam het brillenmerk bij ons. We kregen tijd in de drukke agenda van Jan Smit en mochten een concept bedenken rondom zijn Elfstedentour. Hoe activeer je mensen om naar de Pearle winkels te komen in combinatie met Nederlands bekendste volkszanger? Door mét Jan in een abri te stappen en voor even samen met hem het gezicht van Pearle te zijn!

Pearle2
Winkelactivatie bij Pearle met Jan Smit ontwikkeld door Reclamebureau Utrecht Everybody Likes Penguins

Van concept naar event

Het concept bedenken was de eerste stap. Daarna moest er een heuse abri ontwikkeld worden waar je samen met Jan Smit in kon stappen. Jan had tijdens zijn Elfstedentour door het hele land, tijd om in iedere stad bij een winkel langs te gaan. Tijdens zijn winkelbezoek konden fans met hem in de abri op de foto. Een professionele fotograaf nam de foto, welke vervolgens direct afgedrukt werd in de winkel.

De winkelcampagne doorzetten op social media

Pearle wilde de actie langer laten lopen dan alleen tijdens het winkelbezoek van de volkszanger. Daarom hebben we in de week voor het bezoek van Jan een levensgrote pop van Jan in de abri geplaatst. Zo kon je ook op een ander moment op de foto met Jan. Door de foto te delen op Facebook, Instagram of Twitter kreeg je een leuke korting op een volgende aankoop. Deze kortingsactie zorgde voor een verspreiding van de actie op social media en voor een reden van terugkeer naar één van de Pearle winkels.

Alleen maar positieve reacties op de winkelcampagne van Pearle

De eerste winkelbezoeken zijn geweest en waren een enorm succes! Mensen stonden in een lange rij voor de winkel en iedereen is met Jan op de foto geweest. De reacties van zijn fans zijn heel positief en ook Jan Smit zelf vindt het erg leuk. De regionale pers was volop aanwezig om deze actie vast te leggen. Want hoe vaak krijg je nou de mogelijkheid om met Jan Smit op de foto te gaan?

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Awareness-campagne in Hoog Catharijne in Utrecht. ontwikkeld door reclamebureau Everybody Likes Penguins
Trombosestichting

Workout samen met The Green Happiness in Hoog Catharijne

Op Wereldtrombosedag is het time2move
Hennaplus

Guerrilla marketing actie: Man in Mupi

Hoeveel aandacht krijgt uw poster?
Rijksmuseum op museumnacht foto.
Rijksmuseum

Interactieve belevenis in Rijksmuseum tijdens museumnacht: de virtuele vlag

Een interactieve licht belevenis!
Wilde Ganzen

Campagne voor naamsbekendheid geeft Wilde Ganzen vleugels

Campagne voor naamsbekendheid geeft Wilde Ganzen vleugels
Kerstcampagne van de Bijenkorf
De Bijenkorf

Winkelaankoop wordt magisch moment.

Wat is het verhaal achter een kado? Master Wrapper vraagt ’t de klant.
Waterrecreatie Nederland groepsfoto
Waterrecreatie Nederland

Strategische herpositionering van Waterrecreatie Nederland

Nieuwe koers vraagt om nieuwe uitstraling!
Vier veilig oud & nieuw banner. Tekst is geschreven met glow in the dark lichtjes door 2 kinderen.
Pearle

Vier veilig oud en nieuw: een online video met Jan Smit

Pearle inspireert met een Kinder Oud & Nieuw
Beeldbank voor allerlei communicatie-uitingen
Roche

Beeldbank op maat voor Roche

Grote diversiteit aan beelden met een focus op mensenwerk
Brandingcampagne Shopboy voor winkelcentrum Hoog Catharijne in Utrecht
Hoog Catharijne

ShopBoy verovert Nederland, campagne gaat viraal

Video meer dan 100.000 keer bekeken!
Winkelactivatie bij Pearle met Jan Smit ontwikkeld door Reclamebureau Utrecht Everybody Likes Penguins
Pearle

Goed gezien: Jan Smit bij Pearle!

Honderden mensen in de rij voor een nieuwe bril, en een foto.

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.