Kerstcampagne Bijenkorf heeft sneeuwbaleffect. 1.160.404 mensen beleven een witte kerst

de Bijenkorf

Sneeuwschuddenbolletje

De kerstperiode is de tijd van het jaar dat de Bijenkorf een top-of-mind-positie wil hebben bij alle kerstmannen en -vrouwen van Nederland. Hoe doe je dat? Door een kerstgroet te creëren die zo leuk is dat mensen deze zelf gaan rondsturen. Het nostalgische sneeuwschuddenbolletje hebben we vertaald naar je mobiel. Maar liefst 1.160.404 mensen hebben hun mobiel geschud en het Bijenkorf-kerstgevoel beleefd.

Kerstcampagne voor de Bijenkorf heeft het sneeuwbaleffect
Delen via WhatsApp en facebook maakt socialmedia campagnes viraal
Creëer een witte kerst door met je telefoon te schudden en zie de sneeuw vlokken verschijnen!
Even schudden... en let it snow
Mobile en desktop design kerstcampagne Bijenkorf

Schudden met je mobiel voor een witte kerst

Hoe werkt het? Je kiest een foto en upload deze naar je sneeuwbol. Vervolgens kun je je foto naar wens schuiven of vergroten, zodat deze mooi in je sneeuwbol staat. Je schrijft je kerstgroet en deelt het sneeuwbolletje via Whatsapp, Twitter, Facebook of per e-mail. Je vrienden of familie ontvangen een leuke uitnodiging om op de link te klikken en komen zo bij jouw sneeuwbol uit. Even schudden en je hebt een witte kerst. In totaal zijn er bijna 110.000 sneeuwbollen gemaakt.

Simpel is beter

Je hoeft niemand uit te leggen wat een sneeuwbolletje is. Veel mensen hebben goede herinneringen aan een sneeuwbolletje waarmee ze in hun jeugd met verwondering in hun ogen hebben staan schudden. Wanneer je de kerstactie ziet, begrijp je ook meteen wat de bedoeling is. Het ouderwets gezellige gevoel en de eenvoud zorgen ervoor dat de kerstcampagne door een brede doelgroep enthousiast wordt ontvangen.

Seeding via Facebook en nieuwsbrief

De Bijenkorf heeft de kerstcampagne in gang gezet via een post op hun fanpage, sponsored posts en de nieuwsbrief. Door hun actieve online strategie worden berichten door volgers goed opgepakt. Dit online bereik is niet iets dat je van de ene op de andere dag hebt, het vraagt om een dagelijkse aanpak.

Facebook nog steeds het belangrijkst

We bieden gebruikers verschillende mogelijkheden om het sneeuwbolletje met hun vrienden en familie te delen. Onze verwachting was dat Whatsapp het meest populair zou zijn, maar de virale kracht zit nog steeds in Facebook. Mensen hebben daar veel vrienden die via één share bereikt worden. Een sneeuwbolletje is door ontvangers gemiddeld acht keer geopend en bekeken.

We zijn best trots op de het bereik van deze campagne voor de Bijenkorf. We hebben nog veel meer sterke branding campagnes gemaakt, dus klik gerust nog even rond op onze website 🙂

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Kleurrijke kerstcampagne, vrouw met luidspreker
BAUHAUS

Kleurrijke kerstcampagne voor BAUHAUS

Maak je Kerst eigen: van geel tot vierkant
Key visual werving moeders voor enquête fietsersbond
De Fietsersbond

Nationale campagne Fietsersbond voor werving deelnemers enquête

Welke gemeente wordt Fietsstad 2022
Online marketing - Virale campagne met kerst voor Bijenkorf
de Bijenkorf

Warme kerstactivatie voor alle Bijenkorf-klanten

Wie verras jij deze feestdagen met een persoonlijke kerstgroet?
TU Delft

Hoe is het gesteld met de online veiligheid van TU Delft?

Winkelactivatie bij Pearle met Jan Smit ontwikkeld door Reclamebureau Utrecht Everybody Likes Penguins
Pearle

Goed gezien: Jan Smit bij Pearle!

Honderden mensen in de rij voor een nieuwe bril, en een foto.
Even uw huis versieren Centraal beheer kerst-campagne
Centraal Beheer

Even je huis versieren, kerst­campagne voor Centraal Beheer

Al die lichtjes, als dat maar goed gaat...
Hennaplus

Guerrilla marketing actie: Man in Mupi

Hoeveel aandacht krijgt uw poster?
Koninklijke bibliotheek

Hoe maak je IDO bekend bij jongeren én ouderen?

Vier veilig oud & nieuw banner. Tekst is geschreven met glow in the dark lichtjes door 2 kinderen.
Pearle

Vier veilig oud en nieuw: een online video met Jan Smit

Pearle inspireert met een Kinder Oud & Nieuw
Capgemini

Explainervideo’s online event

Medewerker-gedreven campagne voor Capgemini

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.