Nieuwe kerstcampagne voor de Bijenkorf – Een verrassende kerstgroet die wederom viraal gaat!

de Bijenkorf

Kerstverrassing

Vorig jaar maakten we een enorm succesvolle kerstcampagne voor de klanten van de Bijenkorf: het schuddebolletje. Dit jaar mochten we een nieuwe kerstgroet bedenken: stuur een kerstgroet in de vorm van een Jack in the Box. Upload een foto en spring als kerstverrassing uit een Bijenkorf cadeaudoos. Naar wie stuur jij dit jaar een persoonlijke kerstgroet?

Jack in a box voor Bijenkorf branding campagne.
Mobile campagne Jack in a Box voor retail kerstactie
Branding campagne tijdens kerst voor Bijenkorf

Top-of-mind met een Kerst activatie

De kerstperiode is de tijd van het jaar dat de Bijenkorf ieder jaar weer een top of mind positie wil hebben bij haar doelgroep. Maar hoe doe je dat? Na de actie van vorig jaar is gebleken dat een gepersonaliseerde kerstgroet hier een heel goed middel voor is. Hoe leuker hij is, hoe viraler hij gaat. Met de Jack in the Box hopen we dit jaar net zulke goede, of liever nog betere resultaten te behalen dan met de snow globe actie van vorig jaar.

Stuur jezelf als cadeau naar een ander

Hoe werkt het? Je kiest een foto en upload deze naar jouw Jack in the Box. Hiermee plaats je je hoofd op het lijf van een kerstmannetje. Met kerstmuts en al! Je schrijft er je eigen kerstgroet bij en deelt hem met je vrienden en familie via social media. Op WhatsApp, Twitter, Facebook of e-mail ontvangt men een cadeau om te openen. Slide met je vinger over het scherm om te doos te openen. Maar pas op, schrik niet! Wanneer de deksel van de doos is, springt jouw gepersonaliseerde kerstmannetje uit de doos. Fijne Kerst!

Promotie via Facebook en de nieuwsbrief

De kerstcampagne is door de Bijenkorf in gang gezet via een post op hun Facebookpagina, sponsored posts en de nieuwsbrief. Deze berichten zijn door volgers goed opgepakt. En dan is het duimen voor een sneeuwbaleffect. Hoe meer mensen een kerstgroet sturen, hoe sneller hij viraal gaat. En hij gaat viraal! Op dit moment wordt de actie zelfs al beter opgepakt dan vorig jaar. Soms zijn er wel 1.350 mensen tegelijk een kerstgroet aan het maken of bekijken.

Liefde?

Ben je benieuwd hoe wij de liefde tussen je merk en je doelgroep verder kunnen laten opbloeien? Neem contact met ons op of stuur een berichtje.

Bekijk hier alvast andere leuke branding campagnes.

 

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Thumb retailactie voor valentijnsdag.
de Bijenkorf

Online activatie: Verras je Valentijn met een kraslot met jou als hoofdprijs

Krassen, krassen. En altijd prijs!
Sales campagne waarbij je gratis jouw geur kan laten graveren
de Bijenkorf

Eau de mama: het persoonlijkste moederdagcadeau ooit

De Bijenkorf zoekt de emotie op
Veiligheidsregio Landelijk

Veilig Huis Vinkie maakt huiseigenaren bewust van energieveiligheid.

Om de veiligheidsrisico's van de energietransitie onder de aandacht te brengen, introduceerden we 'Veilig Huis Vinkie'
Riksja Travel virale campagne op social media
Riksja Travel

Viral campagne ballonnenrace is een interactieve wedstrijd

De wind bepaalt wie wint!
Vier veilig oud & nieuw banner. Tekst is geschreven met glow in the dark lichtjes door 2 kinderen.
Pearle

Vier veilig oud en nieuw: een online video met Jan Smit

Pearle inspireert met een Kinder Oud & Nieuw
Hennaplus

Guerrilla marketing actie: Man in Mupi

Hoeveel aandacht krijgt uw poster?
Reclamebureau maakt awareness campagne voor FSC Nederland Utrecht
FSC

Animatie voor FSC® Nederland: Kies voor hout, red het woud

HEMA Nederland shared animatie op Facebook en levert alleen al 17.000 views
Reclamebureau Utrecht maakt contentmarketing - Social video Jongerenmarketing Utrecht Overvecht
CNV Vakmensen

What the vak?! - provocerende social content voor een ongeïnteres­seerde doelgroep

CNV Vakmensen wilde dolgraag meer jongeren bewust maken van hun situatie en ze zo een lidmaatschap weer laten overwegen.
Reclamecampagne in dialect / regionale tongval
Bauhaus

Grote A/B-test voor BAUHAUS: scoort dialect beter dan ABN?

Retailcampagne met verrassende conclusie
Trimbos-instituut

Merkbekendheidscampagne IkStopNu.nl voor Trimbos-instituut.

Hoe bereik je zoveel mogelijk mensen die de intentie hebben om te stoppen met roken?

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.