Social campagne Skibewijs gaat viral – Advertenties zetten sneeuwbaleffect in gang

Allianz

Het concept

De social campagne ‘Haal je Skibewijs in één minuut’ ging rond de kerstperiode helemaal viral. Binnen een aantal dagen na het live gaan waren er al 100.000 deelnemers geslaagd voor het halen van hun Skibewijs. Het concept voor deze social campagne hebben we voor Allianz Global Assistance NL ontwikkeld en uitgevoerd. Het doel van de campagne is zowel preventie van ongelukken als het creëren van aandacht voor wintersportverzekeringen.

Skibewijs halen binnen 1 minuut mockup desktop
Skibewijs mockup allianz

Social campagne is 23.000 keer gedeeld op Facebook

Iedereen heeft natuurlijk wel een idee over de voorrangsregels op de piste, maar de meeste weet het niet precies. Je doet het een beetje op je intuïtie. Mensen zijn dan ook getriggerd wanneer ze worden uitgedaagd om hun Skibewijs in één minuut te halen. Wanneer je bent geslaagd, ben je super trots op je gepersonaliseerde Skibewijs, dat je al je vrienden hierover wilt vertellen. Wellicht denken mensen terug aan dat trotse gevoel van het moment dat ze eindelijk hun rijbewijs hadden gehaald.

Aandacht voor de regels op de piste door social campagne

De social campagne heeft twee doelstellingen. Op de eerste plaats de veiligheid op de pistes vergroten, door mensen te informeren over de regels. Als verzekeraar voorkom je natuurlijk graag ongelukken. De tweede doelstelling van de social campagne is aandacht creëren voor de aantrekkelijke en uitgebreide wintersportdekking van Allianz Global Assistance.

Ook je Skibewijs halen? Doe dan snel de test.

Hoe ziet de online test Skibewijs eruit?

De online test bestaat uit een aantal vragen die lijken op het CBR theorie-examen dat je ooit voor het halen van je rijbewijs hebt gehaald. Bijvoorbeeld: ‘Een skiër komt van links en een snowboarder komt van rechtsboven. Wie heeft er voorrang?’ Het antwoord op de vraag volgt direct na het beantwoorden, zodat je meteen feedback hebt. Dat maakt het interactief en leuk. De foto bij de vraag, laat zien wat bedoeld wordt. Door de foto bij het antwoord, laat de social campagne op grappige wijze zien wat er fout kan gaan.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Steunkous campagne in de krant
Trombosestichting

Trombosestichting vraagt aandacht voor ziekte met de ‘Steunkous’

Geen medische steunkous, maar hippe design ‘steun’-kous
NVM

Campagne maakt gezinnen bewust van belang mondhygiënist.

Hoe zorg je ervoor dat meer kinderen tot 18 jaar naar de mondhygiënist gaan?
Awareness-campagne in Hoog Catharijne in Utrecht. ontwikkeld door reclamebureau Everybody Likes Penguins
Trombosestichting

Workout samen met The Green Happiness in Hoog Catharijne

Op Wereldtrombosedag is het time2move
Awareness-campagne op social media voor charitatieve instelling
Wilde Ganzen

Unieke awareness-campagne voor Wilde Ganzen

765% meer bezoekers? #gelukt!
Waterrecreatie Nederland groepsfoto
Waterrecreatie Nederland

Strategische herpositionering van Waterrecreatie Nederland

Nieuwe koers vraagt om nieuwe uitstraling!
Bijenkorf

Kinderen ontwerpen de droomjurk voor hun mama’s.

Inhaken was nog nooit zó lief
Brandingcampagne Shopboy voor winkelcentrum Hoog Catharijne in Utrecht
Hoog Catharijne

ShopBoy verovert Nederland, campagne gaat viraal

Video meer dan 100.000 keer bekeken!
Trimbos-instituut

Merkbekendheidscampagne IkStopNu.nl voor Trimbos-instituut.

Hoe bereik je zoveel mogelijk mensen die de intentie hebben om te stoppen met roken?
Campagne en tv-commercial in vlogstijl voor het Spoorwegmuseum
Spoorwegmuseum

Campagne en tv-commercial in vlogstijl voor het Spoorwegmuseum

Word jij een echte treinexpert?
Reclamebureau Utrecht maakt contentmarketing - Social video Jongerenmarketing Utrecht Overvecht
CNV Vakmensen

What the vak?! - provocerende social content voor een ongeïnteres­seerde doelgroep

CNV Vakmensen wilde dolgraag meer jongeren bewust maken van hun situatie en ze zo een lidmaatschap weer laten overwegen.

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.