Social campagne Skibewijs gaat viral – Advertenties zetten sneeuwbaleffect in gang

Allianz

Het concept

De social campagne ‘Haal je Skibewijs in één minuut’ ging rond de kerstperiode helemaal viral. Binnen een aantal dagen na het live gaan waren er al 100.000 deelnemers geslaagd voor het halen van hun Skibewijs. Het concept voor deze social campagne hebben we voor Allianz Global Assistance NL ontwikkeld en uitgevoerd. Het doel van de campagne is zowel preventie van ongelukken als het creëren van aandacht voor wintersportverzekeringen.

Skibewijs halen binnen 1 minuut mockup desktop
Skibewijs mockup allianz

Social campagne is 23.000 keer gedeeld op Facebook

Iedereen heeft natuurlijk wel een idee over de voorrangsregels op de piste, maar de meeste weet het niet precies. Je doet het een beetje op je intuïtie. Mensen zijn dan ook getriggerd wanneer ze worden uitgedaagd om hun Skibewijs in één minuut te halen. Wanneer je bent geslaagd, ben je super trots op je gepersonaliseerde Skibewijs, dat je al je vrienden hierover wilt vertellen. Wellicht denken mensen terug aan dat trotse gevoel van het moment dat ze eindelijk hun rijbewijs hadden gehaald.

Aandacht voor de regels op de piste door social campagne

De social campagne heeft twee doelstellingen. Op de eerste plaats de veiligheid op de pistes vergroten, door mensen te informeren over de regels. Als verzekeraar voorkom je natuurlijk graag ongelukken. De tweede doelstelling van de social campagne is aandacht creëren voor de aantrekkelijke en uitgebreide wintersportdekking van Allianz Global Assistance.

Ook je Skibewijs halen? Doe dan snel de test.

Hoe ziet de online test Skibewijs eruit?

De online test bestaat uit een aantal vragen die lijken op het CBR theorie-examen dat je ooit voor het halen van je rijbewijs hebt gehaald. Bijvoorbeeld: ‘Een skiër komt van links en een snowboarder komt van rechtsboven. Wie heeft er voorrang?’ Het antwoord op de vraag volgt direct na het beantwoorden, zodat je meteen feedback hebt. Dat maakt het interactief en leuk. De foto bij de vraag, laat zien wat bedoeld wordt. Door de foto bij het antwoord, laat de social campagne op grappige wijze zien wat er fout kan gaan.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Reclamecampagne door reclamebureau Utrecht met social video’s, print, in-store.
Bauhaus

Vrolijke inhaker op einde lockdown

De ‘spijkerengel’ voor BAUHAUS
Winkelactivatie bij Pearle met Jan Smit ontwikkeld door Reclamebureau Utrecht Everybody Likes Penguins
Pearle

Goed gezien: Jan Smit bij Pearle!

Honderden mensen in de rij voor een nieuwe bril, en een foto.
Social media campagne voor Utrechtse mbo'er. Ontwikkelt door het leukste Reclamebureau uit Utrecht
Utrechts MBO

Empowering mbo’ers door te laten zien wat ze (mogelijk) maken.

Capgemini

Explainervideo’s online event

Medewerker-gedreven campagne voor Capgemini
Trimbos-instituut

Merkbekendheidscampagne IkStopNu.nl voor Trimbos-instituut.

Hoe bereik je zoveel mogelijk mensen die de intentie hebben om te stoppen met roken?
Vier veilig oud & nieuw banner. Tekst is geschreven met glow in the dark lichtjes door 2 kinderen.
Pearle

Vier veilig oud en nieuw: een online video met Jan Smit

Pearle inspireert met een Kinder Oud & Nieuw
Geef een Jij-bent-tegoedbon aan een mantelzorger die je kent!
Mezzo

Geef een Jij-bent-tegoedbon aan een mantelzorger die je kent!

Campagne via radio, social media en print
Activatie awareness campagne brandveiligheid
Veiligheidsregio Utrecht

Spannende pop-up activatie voor de rookmelderplicht

Veiligheidsregio Utrecht vergroot kennis en intentie bij burgers
Bauhaus

Bij Bauhaus haal je vakmanschap zo uit het schap!

Winkelwagen vol bouwmaterialen… Vakmannetje erbij doen?
Riksja Travel virale campagne op social media
Riksja Travel

Viral campagne ballonnenrace is een interactieve wedstrijd

De wind bepaalt wie wint!

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.