Online marketing campagne Ballonnenrace gaat viraal. De wind bepaalt wie wint!

Riksja Travel

Viral campagne

Travel Smart is het innovatieve online reisorganisatie label van Rikja Travel. We hebben deze viral marketing campagne ontwikkeld om een grotere naamsbekendheid te creëren onder de doelgroep.

Riksja Ballonnenrace facebook activatie
Riksja Ballonnenrace
Riksja Ballonnenrace online game
Riksja Ballonnenrace online game
Riksja Ballonnenrace social media game

Hoe werkt de viral campagne Ballonnenrace?

Door een traditionele ballonnenwedstrijd te vertalen naar de online wereld van Google maps, hebben we een unieke online campagne ontwikkeld. De werkelijke windrichting en windsnelheid bepalen waar je ballon heen vliegt. De ballon die het dichtst bij de bestemming van Travel Smart landt, wint de reis daar naar toe.

Virale kracht door slimme koppeling met social media

Om deel te nemen aan de Ballonnenrace kan je inloggen met je Facebook account. We halen dan je profielfoto op en hangen die vrolijk aan het touwtje van je ballon. Ook na het oplaten van je ballon kan je dit natuurlijk weer delen met je vrienden.

De spelers van de online game ervaren het merk

Het spel, dat gebaseerd is op actuele windrichtingen, brengt je naar verrassende plekken op de wereld. Tijdens je vijfdaagse rondreis ontvang je als speler interessante e-mails over de reisbestemmingen en de omgeving waar je op dat moment vliegt. Op deze manier ervaar je hoe het is om te reizen met Travel Smart.

En zo vlogen we vanuit Utrecht met het ons branding agency virtueel de wereld rond. Zo’n zin om op vakantie te gaan nu…

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Awareness campagne Universiteit Utrecht van creatief reclamebureau Everybody Likes Penguins
Universiteit Utrecht

De Universiteit Utrecht werkt voortaan veilig

Campusbrede corporate campagne over informatiebeveiliging
Capgemini

Explainervideo’s online event

Medewerker-gedreven campagne voor Capgemini
Reclamecampagne in dialect / regionale tongval
Bauhaus

Grote A/B-test voor BAUHAUS: scoort dialect beter dan ABN?

Retailcampagne met verrassende conclusie
Foto van iemand die aan het dansen is op een verlaten parkeerterrein
Norton AntiVirus

Branding campagne: hoe overtuig je eigenwijze ‘techies’?

Vechten met virussen
Voorlichtingscampagne social media campagne video
Pearle

Vrolijke schermvoorlichting voor opticien Pearle

Social content gericht op ouders
Even uw huis versieren Centraal beheer kerst-campagne
Centraal Beheer

Even je huis versieren, kerst­campagne voor Centraal Beheer

Al die lichtjes, als dat maar goed gaat...
Veiligheidsregio Landelijk

Veilig Huis Vinkie maakt huiseigenaren bewust van energieveiligheid.

Om de veiligheidsrisico's van de energietransitie onder de aandacht te brengen, introduceerden we 'Veilig Huis Vinkie'
Thumb retailactie voor valentijnsdag.
de Bijenkorf

Online activatie: Verras je Valentijn met een kraslot met jou als hoofdprijs

Krassen, krassen. En altijd prijs!
Kleurrijke kerstcampagne, vrouw met luidspreker
BAUHAUS

Kleurrijke kerstcampagne voor BAUHAUS

Maak je Kerst eigen: van geel tot vierkant
Virale campagne Bijenkorf Jack in the box
de Bijenkorf

Nieuwe kerstcampagne voor de Bijenkorf

Een verrassende kerstgroet die wederom viraal gaat!

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.