Hogeschool Utrecht heeft grootste opkomst voor de verkiezingen ooit. Verrassende WC-posters!

Hogeschool Utrecht

Hogeschool Utrecht laten stemmen

De Hogeschool Utrecht heeft moeite om de ruim 40.000 studenten en docenten naar de stembus te krijgen voor de medezeggenschapsraad. Door een verrassende guerrilla campagne met wc posters op de toiletten in de gebouwen van de HU worden de verkiezingen het gesprek van de dag. De actie sluit helemaal aan op de belevingswereld van de studenten.

posters-op-het-toilet-zoom

Niet stemmen = Een jaar lang niet zeiken

Op toiletten horen geen posters te hangen, daar zijn prikborden voor. Juist door het nu wel te doen, is de verrassing en aandacht voor de posters extra groot. Door vervolgens de boodschap naar het toilet te vertalen, blijft ook de boodschap in je gedachte goed plakken.

Wc poster is van StaticPaper

De posters zijn gemaakt van het bijzondere materiaal StaticPaper. De posters zijn statisch geladen en blijven ruim drie weken op muren, plafonds, ramen en deuren plakken. Bij het weghalen zie je geen lijmresten, omdat het niet werkt op basis van lijm. Dit maakt de toepassing erg flexibel. De facilitaire dienst van de HU heeft het materiaal uitvoerig getest en helemaal goedgekeurd.

Back to school

Wist je dat onze art director zelf op de Hogeschool Utrecht heeft gezeten. En toen twee jaar voorzitter is geweest van de studievereniging. Hij voelde zich tijdens de research op locatie weer 18. Toch leuk dat je bij een reclamebureau steeds weer in de huid moet kruipen van een andere doelgroep.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

LICG huisdierentest uitslag: 'Jij bent een blaffende miauwer.'
LICG

Awareness campagne voorkomt impulsaankoop huisdieren

Gratis huisdieren afhalen op Marktplaats.nl
Utrecht Science PArk

De positiefste mobiliteits­campagne ooit

Gebiedsmarketing voor Utrecht Science Park
Steunkous campagne in de krant
Trombosestichting

Trombosestichting vraagt aandacht voor ziekte met de ‘Steunkous’

Geen medische steunkous, maar hippe design ‘steun’-kous
DFZS

Persoonlijke keuzemomenten als trigger voor nieuwe zorgspecialisten.

Bauhaus

Bij Bauhaus haal je vakmanschap zo uit het schap!

Winkelwagen vol bouwmaterialen… Vakmannetje erbij doen?
Capgemini

Explainervideo’s online event

Medewerker-gedreven campagne voor Capgemini
Thumb retailactie voor valentijnsdag.
de Bijenkorf

Online activatie: Verras je Valentijn met een kraslot met jou als hoofdprijs

Krassen, krassen. En altijd prijs!
Alles Begint Klein. Brandingcampagne - naamsbekendheid stijgt met 11%
Wilde Ganzen

Klein project, groot verschil

Naamsbekendheid Wilde Ganzen stijgt met 11%
Awareness-campagne op social media voor charitatieve instelling
Wilde Ganzen

Unieke awareness-campagne voor Wilde Ganzen

765% meer bezoekers? #gelukt!
Awareness-campagne Op weg naar een Rookvrije Generatie van Reclamebureau Utrecht
Roche

Op weg naar een Rookvrije Generatie

Dankzij ‘Geef ook het goede voorbeeld’

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.