Straatcampagne met een gezicht voor VC Utrecht – Social Act

VC Utrecht

Vrijwilligers campagne

Vanuit hun kantoor in de binnenstad van Utrecht stimuleert, verbindt en promoot VC Utrecht het Utrechtse vrijwilligerswerk. Vrijwilligerswerk heeft het imago veelal op zorgtaken te zitten. Maar hoe laat je iedereen in omgeving Utrecht weten dat er ook andere superleuke vrijwilligerstaken te doen zijn? Met deze vraag kwam VC Utrecht naar ons. Wij ontwikkelden een opvallende campagne met buitenborden, uitingen voor een event in het Stadskantoor, banners en een landingspagina met een verzameling van al die leuke en bijzondere vrijwilligersactiviteiten.

VC kaarten - wil jij mensen ontmoeten, nieuwe ervaring opdoen, je talent gebruiken?
Social act campagne poster met staande mensen van karton.

Doel: mensen enthousiast maken over het Utrechtse vrijwilligerswerk

Voor iedere doelgroep is er interessant en bijzonder vrijwilligerswerk te doen. Wat dacht je van kaartjes knippen bij een event, aan de slag gaan als webredacteur of het fotograferen van een sportdag. Ja, ook dít valt onder vrijwilligerswerk. Allemaal activiteiten waar je je eigen netwerk mee vergroot, je talenten benut en nieuwe ervaringen opdoet.

Bedenk een sterke campagnenaam: Social Act

De basis van een goede campagne is een sterke naam. Iets waar alle doelgroepen zich door aangesproken voelen en wat ze enthousiast maakt. De Engelse term ‘social’ is door alle sociale media, zoals Facebook en Twitter, een begrip geworden. Contact met mensen is leuk en belangrijk, online maar vooral offline. Je leert ervan en het geeft je energie. Vandaar dat de naam Social Act het uitgangspunt is geworden van de campagne.

Utrechts reclamebureau

We konden natuurlijk niet achterblijven. Ook wij hebben vrijwillig onze handen uit de mouwen gestoken. We zijn per slot van rekening een Utrechts Reclamebureau.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Reclamecampagne in dialect / regionale tongval
Bauhaus

Grote A/B-test voor BAUHAUS: scoort dialect beter dan ABN?

Retailcampagne met verrassende conclusie
Kleurrijke kerstcampagne, vrouw met luidspreker
BAUHAUS

Kleurrijke kerstcampagne voor BAUHAUS

Maak je Kerst eigen: van geel tot vierkant
Veiligheidsregio Landelijk

Veilig Huis Vinkie maakt huiseigenaren bewust van energieveiligheid.

Om de veiligheidsrisico's van de energietransitie onder de aandacht te brengen, introduceerden we 'Veilig Huis Vinkie'
Reclamebureau maakt awareness campagne voor FSC Nederland Utrecht
FSC

Animatie voor FSC® Nederland: Kies voor hout, red het woud

HEMA Nederland shared animatie op Facebook en levert alleen al 17.000 views
Hennaplus

Guerrilla marketing actie: Man in Mupi

Hoeveel aandacht krijgt uw poster?
Awareness-campagne op social media voor charitatieve instelling
Wilde Ganzen

Unieke awareness-campagne voor Wilde Ganzen

765% meer bezoekers? #gelukt!
Awareness-campagne Op weg naar een Rookvrije Generatie van Reclamebureau Utrecht
Roche

Op weg naar een Rookvrije Generatie

Dankzij ‘Geef ook het goede voorbeeld’
Bijenkorf

Kinderen ontwerpen de droomjurk voor hun mama’s.

Inhaken was nog nooit zó lief
Social media campagne voor Utrechtse mbo'er. Ontwikkelt door het leukste Reclamebureau uit Utrecht
Utrechts MBO

Empowering mbo’ers door te laten zien wat ze (mogelijk) maken.

Trimbos-instituut

Merkbekendheidscampagne IkStopNu.nl voor Trimbos-instituut.

Hoe bereik je zoveel mogelijk mensen die de intentie hebben om te stoppen met roken?

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.