Trombose­stichting vraagt aandacht voor ziekte met de ‘Steunkous’

Trombosestichting

Een idee dat geld oplevert

De Trombosestichting stelde ons de vraag om een campagne te bedenken die aandacht vraagt voor de Wereld Trombose Dag en de ziekte. Deze aandacht zou donateurs op moeten leveren voor onderzoek naar trombose. Onderzoek is namelijk voor een ziekte als trombose van levensbelang. Wij ontwikkelden een concept dat opvallend was vanwege de woordspeling en donaties zou opleveren voor het onderzoek.
De Steunkous verwijst natuurlijk indirect naar de medische steunkousen die veel trombosepatiënten moeten dragen, maar directer nog naar een kous waar je de stichting mee steunt; de Steunkous. Geef hem cadeau of koop een paar voor jezelf. De opbrengst gaat direct naar onderzoek!

Steunkous sokken design campagne. Draag de steunkous.

Het ontwerpen en produceren van 12.000 sokken

Het unieke ontwerp van de Steunkous is geïnspireerd op het logo van de Wereld Trombose Dag. Dit logo toont een abstracte weergave van de bloedsomloop van en naar het hart. De kleuren van het design komen overeen met de huisstijlkleuren van de Trombosestichting, waardoor de afzender van de sok extra duidelijk is. Naast het ontwerpen van de sok hebben we ook de productie ervan op ons genomen. We hebben staaltjes van stoffen, kleuren van garen en weefrichtingen bekeken en onderzocht. Het resultaat was een unieke sok van zeer hoge kwaliteit. Uiteraard hebben we er een net zo uniek sokken label bij ontworpen.

Eerste sok wordt overhandigd door BN’er Bartho Braat

Met het dragen van deze designsokken laat je zien dat je betrokken bent bij het dagelijks leed van trombosepatiënten. Daarom wilden we er graag een bekende Nederlander aan koppelen. BN’ers zijn namelijk influencers voor de doelgroep en interessant voor de pers. Acteur Bartho Braat is ambassadeur van de Trombosestichting. Hij was daarmee de geschikte BN’er om gezicht te worden van deze campagne! Tijdens een feestelijk event in het Erasmus MC is de eerste Steunkous dan ook overhandigd door Bartho Braat.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Riksja Travel virale campagne op social media
Riksja Travel

Viral campagne ballonnenrace is een interactieve wedstrijd

De wind bepaalt wie wint!
MaakJeStap

Stap voor stap naar een nieuw hoofdstuk in je carrière.

Een platform dat mensen ondersteunt bij het maken van nieuwe carrièrestappen.
Winkelactivatie bij Pearle met Jan Smit ontwikkeld door Reclamebureau Utrecht Everybody Likes Penguins
Pearle

Goed gezien: Jan Smit bij Pearle!

Honderden mensen in de rij voor een nieuwe bril, en een foto.
Veiligheidsregio Landelijk

Veilig Huis Vinkie maakt huiseigenaren bewust van energieveiligheid.

Om de veiligheidsrisico's van de energietransitie onder de aandacht te brengen, introduceerden we 'Veilig Huis Vinkie'
Steunkous campagne in de krant
Trombosestichting

Trombosestichting vraagt aandacht voor ziekte met de ‘Steunkous’

Geen medische steunkous, maar hippe design ‘steun’-kous
Trap er niet in bullshit-campagne
Landelijk InformatieCentrum Gezelschapsdieren

De bullshit-campagne voor LICG

Onorthodoxe campagne? Kan je wel zeggen!
Key visual werving moeders voor enquête fietsersbond
De Fietsersbond

Nationale campagne Fietsersbond voor werving deelnemers enquête

Welke gemeente wordt Fietsstad 2022
Kleurrijke kerstcampagne, vrouw met luidspreker
BAUHAUS

Kleurrijke kerstcampagne voor BAUHAUS

Maak je Kerst eigen: van geel tot vierkant
Waterrecreatie Nederland groepsfoto
Waterrecreatie Nederland

Strategische herpositionering van Waterrecreatie Nederland

Nieuwe koers vraagt om nieuwe uitstraling!
LICG huisdierentest uitslag: 'Jij bent een blaffende miauwer.'
LICG

Awareness campagne voorkomt impulsaankoop huisdieren

Gratis huisdieren afhalen op Marktplaats.nl

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.