Het skibewijs gaat de grens over naar België

Allianz

Skibewijs is één minuut

Twee jaar geleden ging het skibewijs van Allianz Global Assistance viraal. Meer dan 100.000 deelnemers hebben toen hun ‘Skibewijs in één minuut’ gehaald. Deze campagne had als doel: preventie van ongelukken en het creëren van aandacht voor de wintersportverzekeringen. Vorig jaar was Denemarken aan de beurt. En dit jaar kan België de virtuele latten onderbinden. We zijn benieuwd of onze zuiderburen net zoveel afweten van de regels op de piste als wij.

Opzet van de campagne

Iedereen heeft natuurlijk wel een idee over de (voorrangs)regels op de piste, maar de meesten weten het niet precies. Ook dit jaar bestaat de online Ski-test voor Allianz Global Assistance België weer uit een aantal vragen die lijken op het CBR theorie-examen voor het rijbewijs. Heb je alle vragen juist beantwoord?

Dan krijg je een ‘echt’ skibewijs met jouw foto en persoonsgegevens welke je kunt delen op social media.

Skipas controle website
de_allianz1

Vlaamse en Franse variant

Omdat België zowel Nederlands- als Franstalig is, hebben we de actiepagina tweetalig gemaakt. Bij de eerste stap maak je een taalkeuze. Vous parlez Français? Dan doe je de test in het Frans. Voor alle Vlamingen (en Nederlanders natuurlijk) is hij er ook gewoon in het Nederlands.

Spot de Penguins

Ook wij van Everybody Likes Penguins zijn fanatieke wintersporters. In februari en maart vertrekken we om beurten naar de Alpen om te snowboarden en te skiën. Daarom vonden wij het maar al te leuk om de foto’s voor in de test zelf te maken. Helaas niet in de bergen, maar gewoon in de studio van ons Creative Agency in Utrecht. Met op de achtergrond Tiroler muziek, dat dan weer wel :). Heb jij onze collega’s al gespot? Doe de test en kijk wie jij herkent!

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Koninklijke bibliotheek

Hoe maak je IDO bekend bij jongeren én ouderen?

Even uw huis versieren Centraal beheer kerst-campagne
Centraal Beheer

Even je huis versieren, kerst­campagne voor Centraal Beheer

Al die lichtjes, als dat maar goed gaat...
Riksja Travel virale campagne op social media
Riksja Travel

Viral campagne ballonnenrace is een interactieve wedstrijd

De wind bepaalt wie wint!
NVM

Campagne maakt gezinnen bewust van belang mondhygiënist.

Hoe zorg je ervoor dat meer kinderen tot 18 jaar naar de mondhygiënist gaan?
Kleurrijke kerstcampagne, vrouw met luidspreker
BAUHAUS

Kleurrijke kerstcampagne voor BAUHAUS

Maak je Kerst eigen: van geel tot vierkant
Thumb retailactie voor valentijnsdag.
de Bijenkorf

Online activatie: Verras je Valentijn met een kraslot met jou als hoofdprijs

Krassen, krassen. En altijd prijs!
Online marketing - Virale campagne met kerst voor Bijenkorf
de Bijenkorf

Warme kerstactivatie voor alle Bijenkorf-klanten

Wie verras jij deze feestdagen met een persoonlijke kerstgroet?
Steunkous campagne in de krant
Trombosestichting

Trombosestichting vraagt aandacht voor ziekte met de ‘Steunkous’

Geen medische steunkous, maar hippe design ‘steun’-kous
Sales campagne waarbij je gratis jouw geur kan laten graveren
de Bijenkorf

Eau de mama: het persoonlijkste moederdagcadeau ooit

De Bijenkorf zoekt de emotie op
Niet zeiken poster
Hogeschool Utrecht

Hogeschool Utrecht heeft grootste opkomst voor de verkiezingen ooit

Verrassende WC-posters!

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.