De Fietsersbond zoekt fietsende juryleden

De Fietsersbond

Elke twee jaar organiseert de Fietsersbond de Fietsstad-verkiezing. Zo krijgen de beste fiets-gemeenten positieve publiciteit, en worden fietsers zelf ook bewuster van hun omgeving. Voor de verkiezing van 2022 zocht de Fietsersbond een nieuwe campagnepartner, en die vonden ze in het beste reclamebureau van Utrecht: Everybody Likes Penguins.

Fietsstad3_portfolio

Creatief campagneconcept

Wij ontwikkelden het concept ‘Gezocht: fietsende juryleden’, waarin fietsers als juryleden door hun stad fietsen. We filmden en fotografeerden verschillende doelgroepen, zoals studenten, forenzen en een moeder met kind. Altijd samen op een fiets, of afgestapt (wel zo veilig). Het merendeel van de foto’s is geschoten in de buurt van ons Creative Agency in Utrecht, maar om de regen te vermijden zijn we voor één sessie naar Amsterdam uitgeweken. Waar zouden we zijn zonder de wolkenradar van Buienalarm. De content die we zo creëerden vormde de basis voor de hele Fietsstad-verkiezing van 2022. Daarnaast zetten we deze materialen in voor een grootschalige wervingscampagne door het hele land.

Ontwikkeling enquête

Ook creëerden wij de enquête in de tool Enalyzer. We zorgden voor het plaatsen van alle vragen, de visuele schil, onderlinge logica tussen de vragen, het automatisch afvangen van de resultaten in Google Sheets en verdere support bij het uitlezen.

Gerichte social advertising

In nauwe samenwerking met de Fietsersbond hielden we de enquêteresultaten in de gaten. Gemeenten waarvan het aantal ingevulde enquêtes achterbleef, sloten we aan bij de online social campagne die klaarstond. Daarmee moedigen we inwoners van die specifieke gemeente om jurylid te worden door de enquête in te vullen.

Zo zorgen we er samen met de Fietsersbond voor dat alle 352 Nederlandse gemeente voldoende representatief zijn om aan het onderzoek mee te doen. Hierdoor maakt elke gemeente kans op de titel: Fietsstad 2022.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Awareness campagne Universiteit Utrecht van creatief reclamebureau Everybody Likes Penguins
Universiteit Utrecht

De Universiteit Utrecht werkt voortaan veilig

Campusbrede corporate campagne over informatiebeveiliging
Contentmarketing voor jongeren
LICG

Videocontent is effectief voor het bereiken van een jonge doelgroep

Video’s met korte tips worden vaker uitgekeken.
Branching in de metro tijdens de No Pants Subway-Ride Amsterdam
Pockies

No Pants Subway-Ride Amsterdam

Met z'n allen zonder broek in de metro
Steunkous campagne in de krant
Trombosestichting

Trombosestichting vraagt aandacht voor ziekte met de ‘Steunkous’

Geen medische steunkous, maar hippe design ‘steun’-kous
Retail marketing activatie krijgt aandacht op social media- Stylingadvies van echte fashionista
Hoog Catharijne

The Social Mirror: een innovatief concept voor Hoog Catharijne

Live stylingadvies van fashionbloggers
Reclamecampagne in dialect / regionale tongval
Bauhaus

Grote A/B-test voor BAUHAUS: scoort dialect beter dan ABN?

Retailcampagne met verrassende conclusie
Foto van iemand die aan het dansen is op een verlaten parkeerterrein
Norton AntiVirus

Branding campagne: hoe overtuig je eigenwijze ‘techies’?

Vechten met virussen
Awareness-campagne op social media voor charitatieve instelling
Wilde Ganzen

Unieke awareness-campagne voor Wilde Ganzen

765% meer bezoekers? #gelukt!
Virale campagne Bijenkorf Jack in the box
de Bijenkorf

Nieuwe kerstcampagne voor de Bijenkorf

Een verrassende kerstgroet die wederom viraal gaat!
Trimbos-instituut

Merkbekendheidscampagne IkStopNu.nl voor Trimbos-instituut.

Hoe bereik je zoveel mogelijk mensen die de intentie hebben om te stoppen met roken?

HOE GAAN MEER MENSEN OVER JE MERK PRATEN?

Ontdek de vijf geheime ingrediënten!

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.